Ольга МАШКОВА, Оксана БАГНЮК

ПРОСТОРОВИЙ АНАЛІЗ ПРОВЕДЕННЯ ТУРИСТИЧНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЙНИХ ЗАХОДІВ УКРАЇНИ

 У статті обґрунтовано термін «туристичні презентаційні заходи» (ТПЗ). Систематизовано класифікації ТПЗ. Зроблено підрахунки запланованих та проведених туристичних презентаційних заходів на 2018 рік. Здійснено геопросторовий аналіз концентрації проведення ТПЗ на території України за різними критеріями. Визначено основні проблеми і окреслено перспективи підвищення ефективності організації та проведення ТПЗ.

Ключові слова: туристичні презентаційні заходи, туристична виставка, туристичний ярмарок, фестивалі, туристичні біржі, туристичні салони, туристична премія.

Машкова О.В., Багнюк О.В. ПРОСТРАНСТВЕННЫЙ АНАЛИЗ ПРОВЕДЕНИЯ ТУРИСТИЧЕСКИХ ПРЕЗЕНТАЦИОННЫХ МЕРОПРИЯТИЙ УКРАИНЫ.

В деятельности туристического предприятия особое значение имеет популяризация отрасли через туристические презентационные мероприятия. На сегодняшний день биржи, выставки, премии, салоны, ярмарки – один из эффективных способов продвижения продукции и услуг турфирм на туристическом рынке. Фестивали способствуют туристическому развитию регионов, привлечению инвестиционных средств в инфраструктуру. Выставочное движение оживляется во всем мире. Растет количество бирж, выставок, премий, салонов, фестивалей, ярмарок расширяется их география и круг участников, разнообразнее направления. Сегодня проводятся специализированные выставки и салоны гостиничного и ресторанного хозяйства, спортивного, экологического, познавательного туризма, ярмарки и биржи туристического и спортивного снаряжения и тому подобное. Фестивали способствуют развитию туризма через презентацию потенциала страны, популяризации традиций, налаживанию международных отношений с представителями разных национальностей. За короткое время этот сегмент туристического рынка стал одним из самых мощных и стабильных. Проведение различных туристических презентационных мероприятий в стране способствует увеличению туристов, доходов и развития туристической отрасли в целом. Поэтому эта статья посвящена туристическим презентационным мероприятиям. В статье обоснован термин «туристические презентационные мероприятия». Систематизированы классификации мероприятий. Сделаны подсчеты запланированных и проведенных туристических презентационных мероприятий на 2018 год. Осуществлен геопространственный анализ концентрации проведения туристических презентационных мероприятий на территории Украины по различным критериям. Определены основные проблемы и намечены перспективы повышения эффективности организации и проведения ТПЗ.

Ключевые слова: туристические презентационные мероприятия, туристическая выставка, туристическая ярмарка, фестивали, туристические биржи, туристические салоны, туристическая премия.

Література:

  1. Багнюк О. Загальна характеристика туристичних презентаційних заходів / О. Багнюк. – Наукові записки Херсонського відділу Українського географічного товариства: Збірник наукових праць [Текст] / Відп. ред. Д. С. Мальчикова. – Херсон: ПП Вишемирський В.С., 2017. – Вип. 9. – С. 10-12.
  2. Бандерштат [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://bandershtat.org.ua/bandershtat-2018-u-tsyfrah.
  3. Бєлявцев М.І. Інфраструктура товарного ринку / М.І. Бєлявцев, Шестопалова Л.В. – К.: Центр навч. літ., 2005. – С. 235-240.
  4. Генкин Д.М. Масові свята / Д.М. Генкин. – М.: Просвещение, 1976. – С. 36-43.
  5. Державна служба статистики [Електронний ресурс] – Режим доступу:http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2013/tyr/tyr_u/vig2017_u.htm.
  6. Дурович А.П. Маркетинг у туризмі / А.П. Дурович. – М.: Новое знание, 2004. – С. 123-127.
  7. Єрьоменко-Григоренко О.А. Організаційно-економічний механізм управління господарською діяльністю підприємства / О.А. Єрьоменко-Григоренко. – Донецьк, 2000. – 24 с.
  8. Ільїна Е.Н. Туроперейтинг: організація діяльності / Е.Н. Ільїна. – М.: Фінанси та статистика, 2005. – С. 230-237.
  9. Інформаційне агентство «УНІАН» [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.unian.net.
  10. Лук’янець Т.І. Маркетингова політика комунікацій / Т.І. Лук’янець. – К.: КНЕУ, 2003. – С. 260-261.
  11. Міжнародна виставка «ТурЕКСПО» [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.galexpo.com.ua/turexpo.
  12. Міністерство економічного розвитку і торгівлі України [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.me.gov.ua/?lang=uk-UA.
  13. МоєМісто.UA [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://moemisto.ua.
  14. Офіційний сайт м. Броди [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.brodyhistory.org.ua/festyval-u-brodivskomu-zamku.
  15. Офіційний сайт м. Ужгород [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://uzhgorod.in/ua/anonsi/2018/uzhgorods_ka_palachiinta_2018.
  16. Тримай Курс [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://kurs.if.ua.
  17. Фестиваль «Мирне небо» [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.0564.ua/news/2083015/v-krivom-roge-v-den-konstitucii-proveli-pervyj-vseukrainskij-festival-mirnoe-nebo-foto.
  18. Фестиваль повітряних куль [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://osonnya.com/event/festivalpovitryanixkul.
  19. Французький інститут в Україні [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://institutfrancais-ukraine.com/news/printemps_francais.
  20. DniproPhilharmonic [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://philharmonic.com.ua/event/festyval-avstrijska-osin-shtraus-gala.
  21. Ukraine ITM [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.ukraine-itm.com.ua.
  22. Ukraine International Travel and Tourism [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.uitt-kiev.com/uk-UA.
  23. Ukrainian Hospitality Awards [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.hospitalityawards.ua.
  24. VGORODE.UA [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://vgorode.ua.
  25. World Tourism Organization [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://marketintelligence.unwto.org/publication/unwto-tourism-highlights-2018.

Повний текст

PDF